Saturday, September 27, 2014

LIfe

Dah 3 hari aku kat KB ni. Tiap tiap bulan aku camni. Satu bulan kena visit dua state. Orang kata jauh perjalanan luas pemandangan. Betul lah tu. Tapi 'pemandangan' tu terlampau 'luas' ertinya. Terlalu subjektif untuk didefinisikan.

Selalunya kalau out station aku akan bawak Amir ngan Mr H. Tapi bergantung jugak lah pada masa dan tempat. Kalau kebetulan cuti sekolah aku akan angkut Amir ngan Mr H sekali lah. Orang kata sambil menyelam minum air.. so sambil bekerja tu aku anggap keje tu sebagai holiday jugak lah. Amir selalu gak ikut event yang around KL. Ramai la rakan pejabat yang kenal si kenit Mujibul ni. Lagi pun dia suka menyakat Nuja dan Yin. Bila dah bawak dia ngan Mr H kat tempat kerja aku..diorang tau la dengan saper aku kerja dan macamana aku kerja.

Aku rasa last skali aku bawak Amir ngn Mr H masa event SSP kat Penang. Lepas tu dah takde sangat sebab amir sekolah dan selalunya aku pergi dari hari khamis lagi. Tak nak la dia ponteng sekolah hanya disebabkan nak senangkan aku. So selalunya duty duty uruskan hal amir ni memang la terletak di batu jemala Mr H aku. Ok la aku rasa so far Mr H plays his role up to my standard. Cuma bab bab nak basuh baju ngan iron baju tu.. juara bertahannya masih aku lagi lah.  Kalau itu pun Mr H dah take over kurang plak fungsi suri rumah tangga aku... hahhahah.

So ada org ingat bila keje outstation menyeronokkan. Well memang tak dinafikan lah. Memang best. Tapi penatnya diri sendiri lah yang tanggung. Nak buat camner..dah keje kan. Kalau bujang kuranglah sikit tanggungjawabnya. Kalau yg dah kawin ..pastu takde maid.. tu diaaa.. balik aje out station terus tukar uniform.. change 'hat'. When u r at home u r the queen of the house and automatically u r expected to perform your duties diligently.

Ni...kat KB ni dah 3 hari. Tiap2 malam aku call Mujibul dan Mr H. .. just to check as to whether they have taken their bfast.. meal...
Guilty I am... sbb kena leave them like that. But it is a blessing to have someone like Mr H who will ensure basic things are supervised efficiently while m not around.

Tapi bila aku balik umah from out station siaplahhhh.... byk pesanan penaja dan upah yang terpaksa aku jelaskan. Nak buat camner.. a duty is still a duty. Right?

Aku tak pasti sampai bila kerja aku camni... selalu travel.. walaupun most of the times dalam negeri je tapi kalau dalam sebulan 2 ke 3 kali mau lunyai gak badan. Kalau aku drive hmmmmhhh lagi lunyai la jawabnya. Tapi disebabkan aku tak kisah dan suka apa yg aku buat ni... follow the flow je. Lagipun ini yang buatkan minda aku selalu bekerja..meeting new people... learning new things... those are part and parcel of my tasks.

...and i believe that 's life..and it applies to each and everyone of us.
If u dont like or enjoy your work..how can u enjoy your life? Furthermore life is short..live life to the fullest peeps!

So long!!

No comments:

Post a Comment

Sharing your thoughts anyone?